6 دلیلی که رضایت مشتری اهمیت دارد
همه ما میدانیم، رضایت مشتری هم برای مشاغل و هم برای مشتریان مهم است. به همین دلیل نه تنها باید برای جلب رضایت آنها تلاش کنیم بلکه لازم است در جهت بهبود خدمات مشتریان همواره در تلاش باشیم و رضایت آنها را در هر مرحله از خرید جلب نماییم.
به منظور جلب رضایت مشتریان، لازم است در ابتدا دلایل اهمیت آن را بررسی کنیم. ما در این مقاله سعی کردیم برخی از این دلایل را برای شما برشماریم:
دلایلی که نشان میدهد چرا جلب رضایت مشتری برای موفقیت در کسب و کار مهم است:
حفظ مشتریان راضی ارزان تر از جذب مشتریان جدید است
جلب توجه مشتریان احتمالی، جلب اعتماد و علاقه آنها به محصولات و خدماتی که ارائه میدهید و تبدیل آنها به مشتری، تقریبا تا 6 برابر بیشتر از حفظ مشتریان فعلی هزینه دارد.
بنابراین اگر تمرکز و سرمایهتان را به منظور جلب رضایت مشتریان فعلی بگذارید، ارزشمند و مقرون به صرفه تر است.
مشتریانتان را پس از معاملات یک بار مصرف، فراموش نکنید و آنها را تشویق به ادامه رابطه با خود کنید.
رضایت مشتری بیش از قیمت اهمیت دارد
برای مشتریان نحوه برخورد فروشندگان با آنها از اهمیت بالایی برخوردار است. تحقیقات زیادی ثابت کرده است که اکثر مشتریان، شرکتهای را انتخاب میکنند که از نحوه تعامل آنها با خود راضی هستند حتی اگر قیمتهای بالاتری را نسبت به محصولات مشابه ارزان قیمتتر ارائه میدهند.
به عبارتی دیگر، اگرمشتریان از تعاملشان با تیم شما راضی باشند آن را توجیح مناسبی برای خرید محصول با قیمت بالاتر از شما میدانند.
رضایت مشتری باعث برتری برند شما نسبت به رقبا میشود
کیت زابریسکی، بازاریاب مشهور، میگوید: «اگر خدمات مناسبی را به مشتریان ارائه ندهید آنها شما را دوست نخواهند داشت اما رقبایتان عاشقتان خواهند شد.»
اگر بتوانید رضایت مشتریان را جلب کنید و آنها را تبدیل به مشتریان وفادار نمایید، نسبت به رقبای خود موفقیت بیشتری کسب خواهید کرد.
توجه داشته باشید که تنها طراحی یک وب سایت زیبا، آموزنده، راحت و قابل دسترس برای جلب رضایت مشتریان کافی نیست بلکه مهم آن است که بتوانید در تمام فرایند خرید و تحویل محصول در کنار مشتریان باشید و خدمات مناسبی را به آنها ارائه دهید.
رضایت مشتری باعث حفظ آنها میشود
هرچه مشتریان از خدمات شما احساس رضایت بیشتری داشته باشند، احتمال خرید مجدد آنها از شما در آینده افزایش میابد. همچنین حفظ مشتری گامی در جهت حفظ وفاداری آنها است.
به منظور دستیابی به این هدف، سعی در برآورده کردن نیازهای مشتریان کرده و استراتژیهای بازاریابی موفق را پیاده نمایید. ارتباط خود با آنها را از طریق ارسال پیامک، ایمیل و شبکههای اجتماعی حفظ کنید و از تجارب متخصصین بازاریابی استفاده نمایید.
رضایت مشتری باعث وفاداری آنها میشود
تا زمانی که بتوانید اعتماد و وفاداری مشتریان را جلب و آنها را راضی نگه دارید، به خرید از شما ادامه خواهند داد. به این ترتیب، خرید از محصولات شما برای آنها تبدیل به عادت شده و در طول زندگی همواره شما را مورد حمایت قرار داده و باعث کسب درآمدتان خواهند شد.
رضایت مشتری باعث جذب مشتریان دیگر میشود
تحقیقات نشان میدهد، افراد بیشتر از آنکه تمایل به اشتراک گذاری تجربیات مثبت خود با دیگران داشته باشند، تجربیات منفیشان را عنوان میکنند.
از طرف دیگر، مردم بیشتر از آنکه به تبلیغات و یا نمایندگان شرکتها اعتماد کنند، نظر سایر مشتریان را در نظر میگیرند.
بنابراین اگر یک مشتری ناراضی را از دست دهید، حداکثر 20 مشتری دیگر را (اعم از فعلی یا احتمالی) از دست خواهید داد.
بنابراین جذب رضایت مشتریان باعث میشود آنها محصول شما را به دیگران معرفی کرده و برند شما شناختهتر شود.
[ بازدید : 33 ] [ امتیاز : 3 ] [ نظر شما : ]